Julkaistu , SopettajaMustakivi

Kuluneen talven ja kevään aikana olemme tehneet oppilaiden kanssa mm. haastatteluvideoita, tutkimuksia lähiluonnosta, kirjoitelmia (hullunkuriset tarinat), faktakirjoitelmissa on painotettu perustelua, oman mielipiteen ilmaisua, oppilaan oman kouluhistorian työstämistä BookCreatorin avulla ja blogin kirjoittamista tabletin avulla. Blogi sijaitsee osoitteessa vuodatus.net/His - story, her- story meidän historiamme.

Tabletin käytössä on ilmennyt muutamia hankaluuksia (jakaminen/esittäminen, muutamien appsin toimimattomuus mm. weLearn).  Oppilaita tablettien käyttäminen opetuksen ja oppimisen tukena on motivoinut ja innostanut ja ehkä osaltaan myös lisännyt kiinnostusta opiskeluun. Tämä on ilmennyt hakeutumisena yläasteelle, jossa on tietotekniikkapainotteisuus. Haasteenna on toisinaan ollut tablettien hidas palautuminen oppilaan kotoa.

Samanaikaisopetus on tuntunut meistä molemmista opettajista, Leenasta ja Hannelesta hyödylliseltä ja antoisalta. Laaja-alainen erityisopettaja Hannele on voinut ohjata tuntitilanteessa s2 -oppilaita ja antaa vinkkejä mm. Simple Mind -käsitekartan ja Songify -appsien (muistisääntöjen luomiseen) soveltamiseen opiskelussa. Muutamat oppilaat ovat kiittäneet em. käsitekartan käyttöä kokeisiin valmistautmisessa.

Tällä hetkellä alkavat kaksi viimeistä osaprojektia, niistä kirjoitamme myöhemmin keväällä. Keväisiin kuulumisiin!